یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

مهدی ربوشه : با وجود شکست از پرسپولیس و شایعه حضور قلعه‌نویی، سایپا از دایی حمایت می‌کند.

49دقیقه؛ این فاصله برای نباختن دایی به صدرنشین کم نبود. چه حتی هیچ یک از مسئولان پرسپولیس تصورش را هم نمی‌کردند که می‌توان بحران را درست یک لحظه بعد، دیگر ندید. جمعه شب این بحران بود که با یک سوت جابه‌جا شد.

 این بار اتفاقی که در دیدارهای پرسپولیس با راه‌آهن و مقاومت سپاسی، هواداران این تیم را بی‌لبخند راهی خانه‌های‌شان کرد، رخ نداد. پرسپولیس در لحظاتی قامت یک برنده را به خود گرفت که زمزمه‌ها از تشدید بحران خبر می‌داد. شاید به همین دلیل بود که افشین قطبی پس از پایان بازی گل محسن خلیلی را یک گل رویایی خواند.

گویا در بازی پرسپولیس برابر سایپا یک اتفاق به فاصله چند لحظه رخ داد؛ بحران از پرسپولیس به سایپا منتقل شد.

سوت مرادی

مسعود مرادی همچنان مورد انتقاد است. علی دایی پس از پایان بازی، قضاوت این داور را یک‌طرفه و به سود پرسپولیس دانست. وی گفت: از دقیقه اول مسابقه، آقای مرادی حتی اوت‌ها را هم به نفع پرسپولیس اعلام کرد و این جریان داوری بود که پرسپولیس را برنده از زمین بیرون آورد.

دایی اعتقاد دارد قبل از به ثمر رسیدن گل پیروزی‌بخش سرخ‌ها، روی مدافع تیمش خطایی صورت گرفته که مرادی به راحتی از آن گذشته و چند لحظه بعد با سوت اعلام گل، شکست و بحران را همزمان به سایپا تحمیل کرده است. در همین حال سرپرست سایپا ضمن اشاره به بی‌برنامگی پرسپولیس در مصاف با تیم علی دایی می‌گوید: خود تماشاگران هم به نحوه بازی تیم‌شان اعتراض داشتند، ما شایسته باخت نبودیم اما در فاصله چند لحظه انگار داوری نتیجه بازی را به نفع پرسپولیس تغییر داد.

مسعود مرادی اما یک خطای پنالتی را نیز به سود سرخ‌ها اعلام نکرد. تقی‌زاده در این باره می‌گوید: اگر آن خطا را پنالتی اعلام می‌کرد تیم دایی حداقل 10 دقیقه فرصت جبران داشت اما در دقیقه 94 همه چیز تمام شد. این در حالی است که سرمربی سایپا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی خطای حسینی را روی عباس آقایی با استناد به اظهارات مدافع خود رد کرده و گفته: از سیدجلال پرسیدم و او به من گفت هیچ برخوردی با آقایی نداشتم.دایی حالا با تجربه سومین شکست متوالی سایپا، همچنان ترجیح می‌دهد از بدشانسی حرفی نزند. او هرگز با چنین ترفندی در مقام توجیه نتایج تیمش برنیامده است.

حمایت از کادر فنی

 آنها عادت ندارند بلافاصله پس از شکست در جلساتی که خیلی فوری تشکیل می‌شود، جنجال‌های رسانه‌ای راه بیندازند. شاید به همین دلیل است که مدیرعامل باشگاه سایپا ترجیح می‌دهد در فاصله یک هفته حتی 2 بار نیز در مصاحبه‌ای رسانه‌ای شرکت نکند. گویا مهرداد هاشمی در آخرین موضع‌گیری خود حرف‌های هفته گذشته را دوباره تکرار کرده و گفته است: «همچنان از دایی حمایت می‌کنیم.»

 مدیریت باشگاه سایپا حالا در شرایطی دست از حمایت علی دایی برنمی‌دارد که طبق آخرین اخبار، امیر قلعه‌نویی در برخی محافل خصوصی از احتمال سرمربی شدن خود در سایپا خبر داده است. دارابی اما در این باره می‌گوید: عادت نداریم چندین بار درباره یک موضوع حرف بزنیم. دایی سرمربی سایپاست و مسئولان باشگاه همچنان از او حمایت خواهند کرد.مشاور مدیرعامل باشگاه سایپا ضمن برشمردن توانایی‌های علی دایی ادامه می‌دهد: مطمئن هستیم دایی کارش را خوب بلد است. او هیچ وقت روحیه‌اش را از دست نمی‌دهد. بنابراین این توانایی را دارد که تیمش را نیز از لحاظ روحی متحول کند.

 آخرین خبرها از سایپا اما اظهارات مسئولان این باشگاه را تأیید می‌کند.

 از قرار معلوم آنها در خصوص حمایت از علی دایی به اتفاقات سال گذشته نگاه خاصی دارند و حتی در یکی از جلسات مدیریتی، این بحث مطرح شده که علی دایی سال گذشته توانست تیمش را بعد از 8 هفته ناکامی به برد و نهایتاً به عنوان قهرمانی برساند و بعد با این استدلال تأکید شده که باید از دایی در شرایط پرفشار حمایت کرد.

این تصمیم در حالی دستور کار مسئولان این باشگاه قرار گرفته که هیأت‌مدیره سایپا چندی پیش در خصوص با کیفیت بودن تیم علی دایی اطمینان حاصل کرده است.روز گذشته اما به دنبال باخت سایپا، هیچ یک از مسئولان این تیم شرایط تیم دایی را نگران‌کننده ندانستند. آنها مدام از ضرورت فرصت‌ دادن به علی دایی سخن می‌گویند و تأکید دارند او به زودی برمی‌گردد و این انگار همان موضوعی بود که در تمرین صبح روز گذشته از سوی دایی خطاب به بازیکنان سایپا مطرح شد. دایی خطاب به تیم شکست خورده‌اش از روزهایی سخن گفته که برد کمترین نتیجه آن خواهد بود. وی از تیمش خواسته تا باخت به پرسپولیس را فراموش کرده و برای رسیدن به شرایط بهتر خود را مهیا کنند.

دایی: هر وقت خواستند، اخراجم کنند

در حالی که موضوع برکناری علی دایی به خصوص پس از باخت سایپا به پرسپولیس همچنان در حد یک شایعه مطرح می‌شود، این سرمربی سایپاست که از روبه‌رو شدن با موضوع برکناری انگار هیچ‌گونه واهمه‌ای ندارد. دایی با وجود حمایت همه‌جانبه مسئولان باشگاه سایپا تأکید می‌کند: آنها حق دارند هر زمانی که خواستند من را اخراج کنند.

 این امتیازدهی میان مدیریت و کادر فنی اما تاکنون هیچ اتفاق تازه‌ای را رقم نزده است.

 با این حال دایی روزهای ناامیدکننده را این‌طور ترسیم می‌کند: من روزی باید بترسم که تیمم فوتبال خوبی ارائه ندهد. اما وقتی می‌بینم سایپا زیبا بازی می‌کند مطمئن می‌شوم در آینده نتایج بهتری به دست خواهیم آورد.

اما تنها موردی که این روزها علی دایی و سایپا را در معرض انتقاد قرار داده، حضور نارنجی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.

 موضوعی که دایی در مورد آن گفته: برای حضور قدرتمند در آسیا برنامه ویژه‌ای داریم و در زمان لازم شرایط تیم را بهبود می‌بخشیم تا در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. سرپرست سایپا نیز در این خصوص تأکید می‌کند: جام قهرمانی آسیا انگیزه را به بازیکن تحمیل می‌کند. حالا همه ما اطمینان داریم که در آسیا طور دیگری کار می‌کنیم و از شأن فوتبال ایران دفاع خواهیم کرد.

با این همه اما سرمربی سایپا همچنان روزهای پرفشاری را پشت‌سر می‌گذارد. روزهایی که برای او خوشایند نیست. شاید این از طنز تلخ ماجرای دایی و خلیلی بود که مهاجم سرخ‌ها برای قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان لیگ هفتم جز تحمیل شکست به تیم آقای گل جهان، چاره دیگری نداشت.

کد خبر 36832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز